triangle_left5

terugnaarproces1

 

 

 

 

 

< Vorige fase   Volgende fase >

 

Deliver fase


De oplossing.

De gegenereerde oplossingen moeten werken in het bedrijf waar het wordt uitgerold.  In deze fase  toets je deze aan de markt.

 Hoe?

Customer journey vanuit gebruikersperspectief vertalen naar business plan , implementatieplan en mss wel een communicatieplan voor het bedrijf dat deze oplossing aanbiedt.


Swimlane mapping 

Swimlane mapping is een overkoepelende term voor het relateren van nieuwe lagen content aan je reeds opgestelde customer journey map.

De customer journey map is het resultaat van de eerder uitgevoerde Experience prototyping workshop.

De bekendste en meest gehanteerde vorm van “Swimlane map” is de Service blueprint. Een schema waarin de lagen van een organisatiestructuur worden gelinked aan de tijdslijn van de customer journey map.

Om het eenvoudig uit te leggen : In de Service blueprint worden alle activiteiten, middelen en contactpunten die onderdeel uit maken van de “organisatie van de aanbodzijde” in een overzichtelijk schema geïnventariseerd, en gesynchroniseerd met de beoogde klantenervaring.

Dit is een belangrijke stap in het ontwerp van diensten en product-dienstensysteen omdat we hier de omslag maken van “wat heeft de klant of gebruiker nodig” naar “hoe moeten we ons organiseren om dit op consequente en herhaalbare wijze waar te maken”.

Download hier jouw handleiding voor het gebruik van de swimlane mapping.

Deliverable: Swimlanes /Business model  

De resultaten worden in een Swimlanes/business model gezet.

 

 


Tijd